سلامتی و تندرستی

راهکارهای مؤثر و تاثیر گذار برای حفظ غرور مردانه

راهکارهای مؤثر و تاثیر گذار برای حفظ غرور مردانه

بدون تردید، از جمله خصوصیات لاینفک موجود در شخصیت مردان، غرور مردانه محسوب می شود. به طور کلی، مردان در مقایسه با زنان، غرور و اقتدار را به میزان بیشتری در کانون توجهات خود قرار می دهند. از سوی دیگر، خدشه وارد شدن به غرور مردانه، از جمله خط قرمزها و مرزهای یک زندگی مشترک به شمار می رود. چرا که زیر سوال رفتن بزرگی و اقتدار مرد به ویژه در زندگی مشترک می تواند عواقب سنگینی مانند متزلزل شدن پایه  های زندگی مشترک را با خود به همراه داشته باشد.

راهکارهای موثر برای حفظ غرور مردانه

در سوی مقابل، اهمیت و ارزش قائل شدن برای غرور مردانه آثار و پیامدهای مثبت و سازنده ای را در زندگی زناشویی متبلور می سازد. بدون تردید، اختلافات و تعارضات میان زن و شوهر در هر زندگی مشترک، از جمله موارد اجتناب ناپذیر به شمار می آید. مضاف بر این، زندگی های امروزی با موجی از قهر، آشتی، فراز و نشیب پیوند خورده است.

در بسیاری مواقع پیش آمده است که در اثر اختلاف نظرهای ایجاد شده بین زوجین، زن به صورت غیر ارادی و بدون هیچ قصدی، غرور و اقتدار مردانه را نشانه رفته و آن را زیر سوال می برد. در این شرایط ممکن است مرد واکنش های بسیار شدید و نامتعارفی را از خود بروز بدهد.

بر همین اساس، شناخت و اهمیت قائل شدن برای غرور مردانه می تواند در بسیاری مواقع تاثیرات مثبت و قابل توجهی را در لایه های مختلف زندگی زناشویی از خود برجای گذارد. نقش غرور مردانه در تداوم زندگی مشترک یکی از مؤلفه های تاثیر گذار و حائز اهمیت برای تداوم و پایداری زندگی مشترک، حفظ و ارزش نهادن به غرور مردانه تلقی می شود.

بر همین اساس و به منظور ادامه زندگی مشترک و حفظ روابط عاشقانه به ویژه در موقعیت های سخت و دشوار، توجه نمودن به نیازهای اساسی مردان، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

غرور مردانه

اغراق، مردان همواره دوست دارند که از سوی شریک زندگی خود مهر تایید خورده و مورد تحسین واقع شوند.

بر این اساس، تایید شدن از جانب همسر، یک راهکار مؤثر و کاربردی در جهت حفظ غرور مردانه به شمار می آید. شایان ذکر است که تایید شدن مردان از سوی شریک زندگی، حس ارزشمند بودن را در سرتاسر وجود آنها متجلی می سازد.

به همین جهت، ضمن حفظ عزت نفس مرد، اعتماد به نفس او نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بدون شک و تردید، مردان همواره دوست دارند در نظر همسرشان مورد علاقه ترین شخص به شمار روند.

 

بر همین اساس، قدردانی کردن همسر از مرد، در تداوم و مستحکم ساختن پایه های زندگی مشترک بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. علاقه نشان دادن زن علاوه بر برآورده ساختن نیازهای اساسی مرد، گام مؤثر و اثر بخشی در جهت حفظ غرور مردانه به شمار می رود.

همچنین مردان در وجود خود همواره به سبب مورد تشویق قرار گرفتن از سوی همسرشان، استقبال به عمل می آورند. بر این اساس، زنان ضمن توجه به این نیازهای اساسی، می توانند به منظور استحکام و دوام بیشتر رابطه زناشویی، این موارد را در دستور کار قرار دهند.

غرور مردانه و خط قرمزهای مشترک مردان مسائل مختلفی ممکن است سبب جریحه دار کردن و شکستن غرور مردانه شود. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، صحبت کردن در مورد وضعیت مالی مردان، از جمله خط قرمزهای مهم و حائز آنها به شمار می رود.

حفظ غرور مردانه

در یک زندگی مشترک، مسؤولیت تامین نیازهای مالی زن بر عهده مرد می باشد. به همین جهت، مردان تصور می نمایند که قدرت مالی، منزلت، شخصیت و ارزش های درونی آنها را منعکس می کند.

بر این اساس، هنگامی که زن وضعیت مالی مرد را زیر سوال ببرد، غرور او نیز بشدت دچار آسیب و صدمه می شود. از دیگر خط قرمزهای مردان، موی سر می باشد. بسیاری از مردان با گذشت زمان، به تدریج دچار ریزش مو می شوند. بر همین اساس، این دغدغه در مردان وجود دارد که با از دست دادن موی سر، نه تنها جذابیت گذشته را ندارند، بلکه مورد علاقه شریک زندگی خود نیز نمی باشند.

به همین جهت و به منظور حفظ غرور مردانه، این مسئله باید از سوی زنان مورد توجه قرار گیرد. برخورداری از قد بلند از دیگر موارد حساسیت زا و خط قرمز در مردان محسوب می شود.

بر همین اساس، قد کوتاه بودن در نگاه اغلب مردان به عنوان یک نقطه ضعف به شمار می آید. بنابراین دست گذاشتن بر روی این موضوع می تواند غرور مردانه را جریحه دار نماید. راهکارهای ارتقا و حفظ غرور مردانه اهمیت قائل شدن و حفظ غرور مردانه پیامدهای بسیار مناسب و مطلوبی را به ویژه در زندگی مشترک با خود به همراه دارد.

حفظ خط قرمزهای مرد، یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه محسوب می شود. چراکه این موضوع برای مردان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

از دیگر راهکارهای تاثیر گذار در این موضوع، ایراد نگرفتن از مرد می باشد. زن می تواند بجای ایراد گرفتن از مرد، مشکل خود را به صورت غیر مستقیم با او مطرح نماید.

تکریم مرد در جمع، واگذار کردن تصمیم نهایی و استقبال محبت آمیز از مرد، از دیگر راهکارهای مؤثر برای حفظ غرور مردانه قلمداد می شود.

منبع: مکث

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی