سلامتی و تندرستی

کاهش درد میگرن با این دمنوش معجزه گر!

میگرن دردی حادتر و شدید تر از سردرد های عادی است و علائم آن تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا را می توان نام برد. میگرن که معمولا ناشی از حملات عصبی است را می توان به کمک دمنوش های گیاهی تسکین داد یکی از این دمنوش های موثر دمنوش ریشه ی زنجبیل است. در این مقاله مواد دیگری که به تسکین درد میگرنکمک می کنند را بشناسید.

علت انجام آزمایش اندازه گیری فریتین​ چیست؟

فریتین (Ferritin) نوعی پروتئین در بدن انسان است که آهن را در خود ذخیره می کند و زمانیکه بدن نیاز به آهن دارد آن را آزاد می کند درست مانند یک حساب پس انداز بانکی که پول های مازادمان را در حساب پس انداز نگهداری می کنیم و هنگام نیاز برداشت می نمائیم.

بنابراین میزان موجودی فریتین در بدن معادل است با میزان موجودی آهن بدن. زمانی که جذب آهن به هر دلیلی ضعیف باشد و یا خونریزی نهفته و ناشناخته داشته باشیم و یا بانوان در سنین قبل از یائسگی خون زیادی از دست بدهند موجودی آهن پائین می آید و به همین ترتیب موجودی فریتین کاهش می یابد.

خوردن خیار در بارداری، فایده دارد یا ضرر؟

از آنجایی که خیار دارای ویتامین های آ، سی و انواع ویتامین ب و همچنین حاوی کلروفیل، اسید فولیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، منگنز،کلسیم و سلولوز است، توصیه می شود در طول روز حداقل یک خیار بخوریم.

برای از بین بردن یبوست در دوران بارداری مصرف خیار توصیه می شود و همچنین خوردن پوست خشک خیار سبز زایمان را آسان می کند و لازم به ذکر است زنان حامله قبل از درد باید از مصرف خیار خود داری کنند.