سلامتی و تندرستی

درباره میزان قند خون و نتیجه آزمایش آن بیشتر بدانید

قند خون اندازه گلوکز موجود در خون انسان است .دانستن مقدار نرمال و طبیعی قند خون بسیار پر اهمیت است و موجب شناخت بازه سطوح گلوکز خون شده و به کنترل دیابت بسیار کمک می کند. مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است. در این بخش از سلامت نمناک شما را با میزان قند خون نرمال آشنا می کنیم .

واکسیناسیون در کودکان

کودک پس از به دنیا آمدن، به دلیل وجود آنتی بادی هایی که از طریق جفت از مادر به جنین منتقل می شوند، در برابر برخی از بیماری ها مصون هستند. بعد از تولد نیز، این مصونیت در کودکانی که از شیر مادر تغدیه می کنند، وجود دارد. اما با این حال، این مصونیت موقتی است. 

آفت دهان چیست؟

آفت دهان چیست؟
آفت‌ دهان‌ به زخم های عود کننده و دردناک در مخاط دهان گفته می شود. آفت‌ دهان‌ در چند نوع بزرگ، کوچک و تبخالی شکل وجود دارد. این زخمها گرد یا بیضی بوده و به رنگ زرد خاکستری با حاشیه قرمز و تا حدی برجسته دیده می شوند. از نظر محل، بیشتر قسمت قدامی حفره دهان مبتلا به آفت‌ دهان‌ می شود و محل شایع آفت‌ پشت لبها – مخاط گونه، کف دهان، زیر و کناره های زبان می باشد.

فواید خیار

فکرش را بکنید اگر خیار نبود سالاد شیرازی هم نبود و اگر سالاد شیرازی نبود لوبیا‌پلو و کلی از غذاهای خوشمزه دیگر هم صفایی نداشتند. بعد از گوجه فرنگی، کلم و پیاز، خیار یکی از اصلی‌ترین سبزیجاتی است که در سرتاسر جهان کشت می‌شود.

این میوه - سبزی سرشار از مواد مغذی مختلف مانند لیگنان‌ها و فلاوونوئیدها می‌باشد. این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضدسرطانی دارند. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر راجع به فواید خیار صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • ادامه مطلب